Lainasin 80-luvun alussa Loviisan kirjaston lastenosastolta englanninkielisen lastenkirjan, josss päähenkilö oli poika, joka heitti omenan ilmaan ja myöhemmin…

Kysytty

Lainasin 80-luvun alussa Loviisan kirjaston lastenosastolta englanninkielisen lastenkirjan, josss päähenkilö oli poika, joka heitti omenan ilmaan ja myöhemmin se putosi jonkun päähän. Onko näin vähäisillä tuntomerkeillä mahdollista jäljittää mistä kirjasta on kyse?

Vastaus

Vastattu

Voisiko kyseessä olla Jan Lööfin kirja "Raitapukuinen mies osti omenan" (Tammi 1974). Kirjassa raitapukuinen mies ostaa omenan ja laittaa sen ikkunalaudalle kypsymään. Papukaija tönäisee omenaa ja se putoaa vanhan mummon päähän.

Täältä löytyy kirjan kansikuva:
https://www.finlandiakirja.fi/fi/jan-loof-raitapukuinen-mies-osti-omenan-1264996

Kirja on ilmestynyt myös englanniksi nimellä "Who's Got the Apple?".