Lähetin sähköpostiin Helmet lainaushistorian. Miksi se näkyy sähköpostissa, että vanhimmat ovat ensin. Voinko lähettää sen niin, että uusimmat lainaukset…

Kysytty

Lähetin sähköpostiin Helmet lainaushistorian. Miksi se näkyy sähköpostissa, että vanhimmat ovat ensin. Voinko lähettää sen niin, että uusimmat lainaukset näkyvät ensin?
Kiitos
Jukka

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Testasin lainaushistorian lähettämistä sähköpostiin, ja näyttää tosiaan olevan niin, että vaikka itse lainaushistoria näkyykin järjestyksessä uusimmasta vanhimpaan, lähetystiedosto on päinvastaisessa järjestyksessä, eikä sitä pysty muuttamaan.

Itse asiassa järjestys vanhimmasta uusimpaan onkin se perusjärjestys, jossa lainaushistoria kirjastojärjestelmän uumenissa on. Vasta joitakin aikoja sitten järjestelmään saatiin (käyttäjien toivomuksesta) se uudistus, että näytöllä historia näkyy uusimmasta vanhimpaan. Mutta valitettavasti tämä uudistus ei näköjään siis ulottunut lähetystiedostoon asti. Käyttäjät ovat toivoneet lainaushistoriaan myös muunlaisia järjestämis- ja hakumahdollisuuksia, mutta toistaiseksi mahdollisuudet ovat valitettavan rajalliset.

Toimitan kysymyksesi kehittämisehdotuksen muodossa edelleen kirjastojärjestelmän ylläpito- ja kehttämisryhmälle. Toivottavasti kaipaamasi ominaisuus saadaan johonkin tulevaan ohjelmaversioon.