Lahden kaupungin ulkoilureittien varrella on puisia eläinveistoksia. Esim. ”Teivaan susi” ja ”Liipolan mäyrä” ovat olemassa. Mitä kaikkia puisia…

Kysytty

Lahden kaupungin ulkoilureittien varrella on puisia eläinveistoksia. Esim. ”Teivaan susi” ja ”Liipolan mäyrä” ovat olemassa. Mitä kaikkia puisia eläinveistoksia on Lahdessa löydettävissä ja mistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lahden kaupungin metsätoimi on asentanut puuveistoksia metsäalueille asukkaiden iloksi vuosia sitten. Nykyään toiminta on valitettavasti lopetettu kokonaan.

Niitä on eri puolilla kaupunkia:

  • Teivaa, susi
  • Mukkula, metso
  • Pesäkallio, ilves
  • Karisto, kärppä
  • Liipola, mäyrä
  • Tonttila, kettu
  • Kytölä, ahma
  • Keijupuisto, liito-orava

Lisäksi Salpausselän luonnonystävät on asentanut Urheilukeskuksen ympäristöön karhuveistoksen ja ketun.

Lahden ympäristöpalvelut on myös asentanut pari veistosta Tapanilan maastoon.
Ainakin ns. perhelenkin varrelta niitä löytyy.

7 ääntä

Kommentit

Missä Keijupuistossa on muka veistos liito-oravasta? Olen asunut vieressä 40 vuotta, enkä ole koskaan nähnyt.