Kysyn näin 11. syyskuun muistopäivänä, että oliko New Yorkin kaksoistorneissa suomalaisia 11.9.2001 tapahtuneen terroriteon aikana ja jos oli miten heille kävi…

Kysytty

Kysyn näin 11. syyskuun muistopäivänä, että oliko New Yorkin kaksoistorneissa suomalaisia 11.9.2001 tapahtuneen terroriteon aikana ja jos oli miten heille kävi? Entä terrorin kohteeksi joutuneessa Pentagonissa ja Pennsylvaniassa maahan syöksyneessä lentokoneessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En löytänyt verkkohauilla tietoa siitä, että uhrien joukossa olisi ollut yhtään suomalaista, vaikka noin 90:n valtion kansalaisia kuoli. Toisaalta kaikkia uhreja ei välttämättä ole kyetty tunnistamaan, joten aivan varmana tietoa siitä, ettei uhreista yksikään ollut suomalainen, ei voi pitää.

Heikki Poroila