Kysyn koiramme lehdestä. Haluaisin tietää onko koiramme lehti ilmestynyt aiemmin eri nimellä. Tiedän että koiramme lehti on ilmestynyt monta vuotta mutta en…

Kysytty

Kysyn koiramme lehdestä. Haluaisin tietää onko koiramme lehti ilmestynyt aiemmin eri nimellä. Tiedän että koiramme lehti on ilmestynyt monta vuotta mutta en tiedä millä nimellä se on ilmestynyt aiemmin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koiramme-lehti on ilmestynyt v:sta 1896. Ensin nimenä oli Finska Kennelklubbens Tidskrift. V. 1915 nimi muuttui Suomen Kennelklubin aikakauskirjaksi, joka toinen lehti oli ruotsinkielinen ja joka toinen suomenkielinen. Suomenkielisten kennelihmisten perustettua v. 1935 Suomen Kennel-Liiton alkoi ilmestyä suomenkielinen lehti Suomen Kennel-Liiton julkaisu. V. 1959 julkaisu sai nimekseen Koiramme.
Lisää tietoja Koiramme-lehden historiasta on Koiramme-lehden vuoden 1996 numerossa 5.