Kysymys vanhasta lastenkirjasta, 1980-luvulta tai vanhempi. Siinä oli kaksi pientä tontun tapaista, joiden nimet oli Tallukka ja Pallukka (tai toinen…

Kysytty

Hei! Kysymys vanhasta lastenkirjasta, 1980-luvulta tai vanhempi. Siinä oli kaksi pientä tontun tapaista, joiden nimet oli Tallukka ja Pallukka (tai toinen mahdollisesti Lallukka). Ne eivät ehkä olleet kirjan pääosassa, vaan pieninä jossain sivun reunassa. Mikähän kirja mahtaa olla? Olen lukenut sitä 80-luvulla. Siinä saattoi olla useita pieniä satuja tai runoja. Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Voisiko olla kyseessä: Niukkanen, Laila, Tallukka ja Pallukka kiipesivät korkealle vuorelle (Himpelchen und Pimpelchen stiegen auf einen hohen Berg) [Kirjalito] [1981], https://www.finna.fi/Record/fikka.3306374. Tätä näyttää löytyvän vain muutama kappale kirjastoista, pääkaupunkiseudulla Kansalliskirjastosta ja vain lukusaliin lainattavana.