Kysymys lähetetty asiakkaan puolesta. Mikä voisi olla kirja, jossa täyttyy seuraavat kriteerit: Valokuvakirja, tai ainakin kirja jossa on kuvituksena valokuvia…

Kysytty

Kysymys lähetetty asiakkaan puolesta.

Mikä voisi olla kirja, jossa täyttyy seuraavat kriteerit:

Valokuvakirja, tai ainakin kirja jossa on kuvituksena valokuvia
Kertoo Turusta
Mukana on kuva Ilpoisten kirjastosta
Kirja on ilmestynyt 80-90 -luvulla, todennäköisesti 90-luvun alussa

Kirja ei ole ainakaan Itsensä näköinen kaupunki.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Selasin läpi ison määrän Turku-aiheisia kuvateoksia, mutta löysin vain yhden kuvan, jossa esiintyy lähikirjasto. Kuva löytyy teoksesta Saarinen, Pentti A.: Turku - Aboa vetus et nova (1979), s. 81. Kuvateksi: "Yksi seitsemästätoista sivukirjastosta".

Kattavaa listausta aikavälillä ilmestyneistä Turku-kuvateoksista ei pysty tekemään, koska aiheeseen liittyviä kirjoja on ilmestynyt paljon ja ne on osittain kuvailtu puutteellisesti. Pääkirjaston kotiseutukokoelman hylly 42.1 on todennäköinen paikka löytää ko. kirja, mutta selailemalla sitä ei ainakaan nyt osunut silmään.