Kysymys eurooppalaisten yliopistojen kielien maisteriopintoista (esim. saksankielisissä maissa). Onko kielen koulutusohjelmissa yleensä tarkoitus se, että…

Kysytty

Kysymys eurooppalaisten yliopistojen kielien maisteriopintoista (esim. saksankielisissä maissa).

Onko kielen koulutusohjelmissa yleensä tarkoitus se, että siellä pääsee myös oppimaan kieltä vai onko opinnot enemmänkin tarkotettu ihmisille, ketkä puhuu jo valmiiksi ko. kieltä sujuvasti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pahoittelen, että kysymyksesi on jäänyt roikkumaan. Kysymyksesi oli varsin laaja. Alustavaa tiietoa kansainvälisistä opinnoista löydät Opetushallituksen ylläpitämältä Maailmalle.net-sivustolta. Korkeakoulujen tutkinto-opintoihin pääset suoraan  https://www.maailmalle.net/tutkinto-opiskelu -linkin kautta. Saksaa, Sveitsiä ja Itävaltaa (saksankielisiä maita) koskeviin tietoihin pääset suoraan maalinkkien kautta.  Maalinkkien kautta löydät yliopistoja ja niiden koulutusohjelmia.  Esimerkiksi Saksan yliopistojen osalta sivusto suosittelee : "Tiedustele hausta ja pääsyvaatimuksista suoraan sinua kiinnostavista korkeakouluista."

Voit toki kysellä kansainvälisestä opiskelusta Opetushallituksen asiantuntijoilta. Sähköpostiosoite on maailmalle.net@oph.fi