Kysymykseni koskevat kirjasarjaa Spiderwickin kronikat. Onko Mulgarat kirjasarjassa "örkki" vai "hirviö" vai kumpikin? Onko Simonin hiirien nimet Lemondrop ja…

Kysytty

Kysymykseni koskevat kirjasarjaa Spiderwickin kronikat. Onko Mulgarat kirjasarjassa "örkki" vai "hirviö" vai kumpikin? Onko Simonin hiirien nimet Lemondrop ja Jeffrey käännetty kirjasarjassa? Olisin erittäin kiitollinen kaikista tiedoista.

Vastaus

Vastattu

Tarkistin kysymäsi asiat kirjoista. Spiderwickin kronikoiden viidennessä osassa Mulgaratin raivo (suomentanut Ulla Lempinen, WSOY 2005) Mulgaratia sanotaan hirviöksi. En ainakaan selailemalla löytänyt mainintaa siitä, että hahmoa sanottaisiin myös örkiksi.

Simonin hiiret Lemondrop ja Jeffrey tunnetaan suomennoksissa nimillä Aapeli ja Nekku. Tämän tarkistin niin Haltijakirjasta (suomentanut U. Lempinen, WSOY 2004) kuin Mulgaratin raivostakin.