Kysymyks koskee Töölön kirjaston sulkemista lähiaikoina remontin vuoksi. Jos käy niin että haluaa lainata/varata remontissa olevasta Töölön kirjastosta jotain…

Kysytty

Kysymyks koskee Töölön kirjaston sulkemista lähiaikoina remontin vuoksi. Jos käy niin että haluaa lainata/varata remontissa olevasta Töölön kirjastosta jotain tiettyä kirjaa ja jota ei ole tarjota muissa kirjastoissa. Miten silloin käy? Miten saa sen tietyn kirjan jota on vain Töölön kirjastossa olemassa? Saako kirjan noutaa jostain toisesta kirjastosta vaikka Töölön kirjasto olisi remontissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Töölön kirjaston kokoelmiin kuuluvat kirjat, jotka ovat sulkemishetkellä 27.7. lainassa, jäävät kiertoon ja ovat kaikkien kaupunkilaisten käytössä ja lainattavissa. Sulkemispäivänä hyllyssä olevat kirjat pakataan laatikoihin ja ne lähtevät kaupungin varastoon. Varastoon ei henkilökunnalla ole mahdollisuutta mennä ja kirjalaatikoita on monta päällekkäin, eli kirjoja olisi hankala löytääkin. Varastoon ei lähetetä kaupunginkirjaston viimeistä kappaletta, vaan se on aina löydettävissä ainakin Pasilassa sijaitsevasta kaupunginkirjaston yhteisestä kirjavarastosta. Töölön kirjaston laatikoissa oleviin kirjoihin ei myöskään kohdistu varauksia. Töölön kokoelman kirjoihin saa juhannuksen jälkeen 23.6 alkaen pitkän laina-ajan, eräpäiväksi tulee 27.10. Bestsellerkirjat, elokuvat ja kysytyt cd-levyt saavat pitkän laina-ajan 7.7. alkaen, eli myös eräpäivän 27.10.