Kysyisin vanhaa taidekirjaa, jossa oli suomeksi selostettu Issenheimin alttaritaulut, olisiko ranskalaisen taiteen historia tai muu? Colmarissa näitä…

Kysytty

Kysyisin vanhaa taidekirjaa, jossa oli suomeksi selostettu Issenheimin alttaritaulut, olisiko ranskalaisen taiteen historia tai muu? Colmarissa näitä säilytetään, tekijä Grunewald ja Nicolas de Haguenau.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjassa Maailman taiteen historia, kirjoittanut Hugh Honour & John Fleming on hyvä slostus ja analyysi Isenheimin alttarista.
Englanniksi löytyy myös tietoa netistä:
http://www.wga.hu/frames-e.html?/html/g/grunewal/2isenhei/