Kysyisin tarkoittaako narrin aamulaulu jotakin asiaa musiikissa? Vai onko se Ylessä esitetyn klassisen musiikin ohjelman nimi, joka on vain keksitty?

Kysytty

Hei!
Kysyisin tarkoittaako narrin aamulaulu jotakin asiaa musiikissa? Vai onko se Ylessä esitetyn klassisen musiikin ohjelman nimi, joka on vain keksitty?

Vastaus

Vastattu

Voisi veikata ohjelman nimen tulevan Maurice Ravelin pianosarjasta "Miroirs". Sen neljäs osa on nimeltään "Alborada del gracioso", joka on suomennettu muotoon "Narrin aamulaulu".

Lisää tietoa esimerkiksi tässä Wikipedian artikkelissa (englanniksi).