Kysyisin sadusta, jonka muistan lapsuudestani 90-00-luvulla. Sadun päähenkilönä oli tyttö, joka yritti olla samanlainen kuin muut. Keskeisenä juonena…

Kysytty

Hei!

Kysyisin sadusta, jonka muistan lapsuudestani 90-00-luvulla. Sadun päähenkilönä oli tyttö, joka yritti olla samanlainen kuin muut.

Keskeisenä juonena muistaisin olleen se, että kun tytön kavereilla oli yhtenä päivänä kumisaappaat, tyttökin laittoi ne seuraavana päivänä. Silloin kavereilla oli vaikkapa sandaalit, ja seuraavana päivänä tyttö laittoi sitten ne. Silloin kavereilla oli taas jotkut muut kengät.

Mistä sadusta/kirjasta voisi olla kyse?

Vastaus

Vastattu

Selasin aineistotietokantoja, Finna.fi:tä, Kirjasampoa ja kirjoja sekä kyselin ammattiväen listalla useampaan kertaan, mutta tämä satu ei löytynyt. Ehkä joku lukijamme tunnistaa sen?