Kysyisin onko Wilkie Collinsin kirjat: Valkopukuinen nainen, Salaperäinen nainen ja Naisen haamu sama teos julkaistuna vain eri nimillä?

Kysytty

Kysyisin onko Wilkie Collinsin kirjat: Valkopukuinen nainen, Salaperäinen nainen ja Naisen haamu sama teos julkaistuna vain eri nimillä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valkopukuinen nainen on erillinen teos. Sen sijaan Salaperäinen nainen ja Naisen haamu ovat yksi ja sama teos. Naisen haamu ilmestyi suomeksi 1880 ja suomentaja oli A.O.F., Salaperäinen nainen ilmestyi suomeksi 1919 ja suomentajana oli Niilo Lehto. Valitettavasti en saanut selvitettyä alkuperäisteoksen nimeä, kirjoissa alkuper. englanninkielistä nimeä ei mainita.
Wilkie Collinsin englanninkieliset teokset löytyvät sivuilta:
http://www.wilkiecollins.com/

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Naisen haamun alkuteos on The Dream Woman, joka on ilmestynyt ainakin kokoelmassa The Frozen Deep and Other Stories (1874).