Kysyisin onko musiikkin lainausosastolla mahdollista saada lainaan semmoinen äänite jota on soitettu ennen kuusikymmenlukua armeijankäyneitten…

Kysytty

kysyisin onko musiikkin lainausosastolla mahdollista saada lainaan semmoinen äänite jota on soitettu ennen kuusikymmenlukua armeijankäyneitten siviliinlähtömussiikkina en tiedä änitteen täydellistä nimeä mutta se menee jotenkin näin ohi on ohi on tämä marssimme pian ohi on hyppää vaunuun hyppää vaunuun masi lähtee siviliin. tarvisin kyseisen äänitteen lainaksi 20 . 07.2010 tiistaina

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Toivo Kärjen marssisävellys "Ohi on", äänitetty kahdesti v. 1953, 1960. Kappale löytyy mm.
CD-levyltä Toivo Kärki: Ralleja : laulelmien Kärki
(WEA 5051011-1228-2-8, julkaistu 2005) ja varmaan lukuisilta muilta kokoelmilta.
Esittäjäksi mainitaan pelkästään "Sotilaskuoro".
Muita esittäjiä, mm. Korsuorkesteri, Helsingin Varuskuntasoittokunta (instrumentaaliversio)