Kysyisin mistä kirjastosta löytyy sellainen cd-levy, jossa on kaikki maakuntalaulut?

Kysytty

Kysyisin mistä kirjastosta löytyy sellainen cd-levy, jossa on kaikki maakuntalaulut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maakuntalauluilla tarkoitetaan Suomen historiallisten ja nykyisten maakuntien kunniaksi sävellettyjä tai tuohon tarkoitukseen myöhemmin valittuja lauluja. Kaikki maakuntalaulut paitsi Maasalon Lapinmaa löytyvät cd:ltä Maakuntalaulumme/Jyrki Anttila ja Satakunnan Sotilassoittokunta, johtaa Riku Huhtasalo, S.l. : Satakunnan Sotilassoittokunta, 2006. Laulut on sovitettu lauluäänelle ja puhallinorkesterille. Maakuntalauluja on koottu myös seuraaville cd-levyille: Kotimaan kasvot/Suomen laulu (esitt.), Helsinki : Finlandia Records, p1998. Kokoelma perinteisiä isänmaallisia ja maakuntalauluja; Isänmaan lauluja = Songs of the Fatherland/Eri esittäjiä, Espoo : Fazer Music, p1992. Alkuperäisäänitteet ovat vuosilta 1972-1992.

HelMetistä maakuntalauluja voi etsiä kohdasta Muut hakutavat asiasanalla maakuntalaulut ja rajata haun koskemaan cd-levyjä Rajaa/Järjestä hakua -painikkeesta.

Lähdekirjallisuus: Similä, Markus: Suomen laulut ja niiden tekijät, Helsinki : Gummerus, 2007.