Kysyisin Kustannusyhdistyksen Vuoden kirjat -luetteloista. Ovatko viime vuosikymmenien Vuoden kirjat -luettelot luettavissa jossain Helsingin kirjastoissa ja…

Kysytty

Hei, kysyisin Kustannusyhdistyksen Vuoden kirjat -luetteloista. Ovatko viime vuosikymmenien Vuoden kirjat -luettelot luettavissa jossain Helsingin kirjastoissa ja ovatko ne saatavilla paperisina tai sähköisinä versioina? Minä vuonna ensimmäinen Vuoden kirjat -luettelo ilmestyi, ja ilmestyikö luettelo vielä viime vuonna (2012)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei

Vuoden kirjat -luettelo alkoi ilmestyä vuonna 1979. Varmuudella luettelo on ilmestynyt vielä 2009, mutta sen jälkeen en löytänyt julkaisutietoja.
Suomen kustannusyhdistyksen toimisto on kesälomalla 5.8.13 saakka, joten en voinut heiltäkään asiaa varmistaa.
Valitettavasti luetteloa ei ole systemaattisesti kerätty Helsingin kaupunginkirjaston kokoelmiin. Esimerkiksi Pasilan kirjastossa on vain vuodet 2006 -2009 (ei ole luetteloitu HelMet-tietokantaan).

Luetteloita ei löytynyt verkosta. Kansalliskirjaston ja Varastokirjaston kokoelmissa on osa luetteloista.

Kansalliskirjasto / Fennica:
https://fennica.linneanet.fi/vwebv/holdingsInfo?searchId=802&recCount=1…
Varastokirjasto:https://vaari.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?Search_Arg=vuoden+kirj…