Kysyisin kirjaa, jossa puhutaan ehkä linnuista Sinisorsa, Mustalintu ja varis. Onkohan kysymys ihan muusta kuin lintukirjasta? Päähenkilöstä (Sinisorsa)…

Kysytty

Kysyisin kirjaa, jossa puhutaan ehkä linnuista Sinisorsa, Mustalintu ja varis. Onkohan kysymys ihan muusta kuin lintukirjasta? Päähenkilöstä (Sinisorsa) pitäisi selvitä esim. ominaisuuksia, onko otsassa arpi, onko otsassa juonteita, onko hänellä rikkinäiset tekohampaat, onko hänellä viikset jne. Sivuhenkilö on 'Mustalintu', käyttääkö baskeria, onko hän pyylevähkö, onko hänellä reumatismia jne. tarkastellaan kirjan päähahmon ruokailutottumuksia. Mitä kuului ruokavalioon, maksalaatikko, suklaa jne. Mikä oli lohikalan kilohinta (mk/kg)?, Mikä oli vaa’an hinta? Paljonko oli päähahmon päivän tili? Kirjassa otettiin maailmankaikkeudesta mittaa. Kuinka monta mittaukseen liittyvää viivaa askiin raapustettiin?
Mistähän kirjasta voisi olla kysymys ja löytyä näihin ja moneen muuhun kysymykseen vastaus?

Vastaus

Vastattu

Kysytty kirja liittyy mitä ilmeisimmin geokätkön paikkaa kuvaavaan arvoitukseen, jonka näkee tästä linkistä.

Vahva aavistukseni on, että kyseessä oleva kirja on Veikko Huovisen Havukka-ahon ajattelija. Teoksessa itseoppinut korpifilosofi Konsta Pylkkänen ajattelee sinisiä ajatuksia, tuumailee maailmankaikkeuden kokoa ja kauppaa kahdelle tutkijalle lohen härskiin ylihintaan. Oheinen kirjoitus Einesbaari-blogissa näyttää puoltavan tätä aavistusta: http://lukupiiri1.blogspot.com/2018/03/veikko-huovinen-havukka-ahon-aja…