Kysyisin kahdesta 60-luvun kirjan nimeä ym. tieoja. Minulla oli nuo kirjat lapsena. 1. Kissa, josta ei pidetty ja siksi hän maalasi itsensä siniseksi. Sateessa…

Kysytty

Kysyisin kahdesta 60-luvun kirjan nimeä ym. tieoja. Minulla oli nuo kirjat lapsena.
1. Kissa, josta ei pidetty ja siksi hän maalasi itsensä siniseksi. Sateessa väri kuitenkin huuhtoitui pois.
2. Kirjassa tarinoita kotieläimistä, mm. possu, jonka suora saparo lopulta kihartui. Varsa, joka hyppäsi lumisateessa aidan yli.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kissa-kirja on Paletin 1957 julkaisema kirja "Mirri, sininen kissa". Kirja kuului Veitikka-sarjaan. Tekijä on Probst, Pierre.

Toista kirjaa emme ikävä kyllä löytäneet.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Minulle luettiin lapsena kirjaa Eila ja Essu. Mistä löytäisin tämän ihanan kirjan. Samoin haluaisin hankkia jostain kirjan nimeltään Mirri, sininen kissa. Kuka tietää jotain näistä kirjoista?