Kysyisin john steinbeckin kirjasta "vihan hedelmät" juonesta ja mikä sen yhteiskunnallinen näkökulma on?

Kysytty

Hei!
Kysyisin john steinbeckin kirjasta "vihan hedelmät" juonesta ja mikä sen yhteiskunnallinen näkökulma on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Steibeckin Vihan hedelmät sijoittuu Yhdysvaltoihin 30-luvun lama-aikaan. Kyseessä on yhden perheen ponnistelu köyhyyden ja työttömyyden kurimuksessa.

Tilannetta vaikeuttaa myös luonnon olosuhteet mm. kuivuus appelsiiniviljelmillä.

Ympäristön vaikutukset ja yhteiskunnassa tapahtuvat muutokset aiheuttivat silloin ja vielä 2000-luvulla aivan samanlaisia ongelmia.Työn perässä kulkeminen koskee myös tätä päivää.