Kysyisin eläinaiheisesta lastenkirjasta: isohko, oranssikantinen kirja, jossa erilaisia eläimiä -esim. sika, lehmä, yksisarvinen jne.- jotenkin matkustavat…

Kysytty

Kysyisin eläinaiheisesta lastenkirjasta: isohko, oranssikantinen kirja, jossa erilaisia eläimiä -esim. sika, lehmä, yksisarvinen jne.- jotenkin matkustavat ympäri maailmaa. Mukana oli myös joku tohtori ja kirja on suomenkielinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi kirja voisi olla Kornei Tsukovskin Tohtori Kipula.
Kirjassa tohtori Kipulan mukana Afrikkaan matkustaa liuta eläimiä mm. porsas, koira, papukaija, lehmä, pöllö ja krokotiili. Afrikassa joukko tapaa myös kaksipäisen eläimen ( ei siis yksisarvista).

Kirjan saatavuuden voit tarkistaa HelMet-aineistohausta,http://www.helmet.fi .
Jos tämä ei ole kaipaamasi kirja, muistaisitko koska olet kirjaa lukenut ja hieman lisää yksityiskohtia.