Kyselen että voiko Oulun kaupunginkirjastosta "etälainata" kirjan Helsingin kaupunginkirjastosta? Tai muun kaupungin kirjastosta

Kysytty

Moi
kyselen että voiko Oulun kaupunginkirjastosta "etälainata" kirjan Helsingin kaupunginkirjastosta? Tai muun kaupungin kirjastosta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjan voi kaukolainata muista kirjastoista, jos sitä ei löydy paikkakunnalta, siis sitä ei ole Oulun kaupunginkirjastossa, Oulun yliopiston kirjastossa eikä Oulun ammattikorkeakoulun kirjastossa. Kaukolainapyyntöä ei oteta vastaan, vaikka kaikki kappaleet olisivat lainassa, vaan kirja pitää varata paikkakunnalta. Poikkeus on Rovaniemen kaupunginkirjaston kanssa tehty etälainaussopimus, jolloin voi pyytää lainaksi Rovaniemellä hyllyssä olevan kirjan, vaikka sitä olisi Oulussa. Etälaina lähetetään asiakkaalle kotiin. Palauttaa voi Oulun kaupunginkirjastoon. Etälaina maksaa 2 euroa. Kaukolainan toimitusmaksu on 1 euro. Lisäksi peritään lähettäjäkirjaston perimät maksut. Maakuntakirjastot eivät peri maksua. Yliopistojen kirjastojen maksut ovat 7-10 euroa/laina.