Kuulin stand-up -koomikko Pekka Jalavan kerran mainitsevan taivalkoskelaisesta murresanakirjasta, jonka nimi mielestäni oli "Ilta pisti pirtin päälle"(näin…

Kysytty

Kuulin stand-up -koomikko Pekka Jalavan kerran mainitsevan taivalkoskelaisesta murresanakirjasta, jonka nimi mielestäni oli "Ilta pisti pirtin päälle"(näin olin kuulevinani). Onko tällaista kirjaa olemassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjan nimi on Iltapihti pirtin päälle: kirjailija Kalle Päätalon sanastoa. Sen on kustantanut Kalle Päätalo -seura 1989. Voit kysyä kirjaa oman paikkakuntasi kirjastosta. Ellei kirjaa ole siellä, voit pyytää kaukolainaamaan. Kaukolainat maksavat yleensä jonkin verran. - Lapin maakuntakirjastossa kirja on.