Kuulin että älypuhelimeen voi ostaa sellaisen kalvon, joka estää muita näkemästä mitä puhelimen näytöllä on, niin, että näytölläbolevan näkee vain puhelimen…

Kysytty

Kuulin että älypuhelimeen voi ostaa sellaisen kalvon, joka estää muita näkemästä mitä puhelimen näytöllä on, niin, että näytölläbolevan näkee vain puhelimen käyttäjä. Millä nimellä tällainen kalvo tunnetaan? Mistä sellaisen voi ostaa? Asiaa on vaikea hakea googlesta koska kalvon nimi englanniksi ja suomeksi uupuu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Älypuhelimeen voi ostaa suojakalvon, joka on englanniksi smartphone coating. Suojakalvoja myyvät esim. tietokonealan kaupat.

2 ääntä

Kommentit

Uskoisin, että tässä toinen puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä. Kysyjä etsii nimeä erikoissuojakalvolle, joka himmentää/pimentää näytön sivusta katsoessa. Suomeksi nimi on tietosuojakalvo, en ole varma missä niitä myydään Suomessa. Näitä kalvoja valmistaa mm. 3M ja tuotteita voi hakea englanniksi Googlella esimerkiksi hakusanoilla smartphone privacy screen protector tai 3M natural view screen protector. Tuotetta voi ostaa muun muassa Amazonista.