Kuulin Beethovenin An die Freude -sävellyksestä version, josta mieleeni tuli "havaijilainen" tunnelma. Osa soittimista oli erilaisia kuin perinteisessä…

Kysytty

Kuulin Beethovenin An die Freude -sävellyksestä version, josta mieleeni tuli "havaijilainen" tunnelma. Osa soittimista oli erilaisia kuin perinteisessä kappaleessa, ja soitanta kuulosti vauhdikkaalta ja hauskalta. Millä levyllä kyseinen kappale on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varman vastauksen esittäjästä ja levystä saat ottamalla yhteyttä kyseiseen radiokanavaan.

Kävimme läpi tietokannastamme löytyviä eri versioita Beethovenin "An die Freudesta". Yksi mahdollinen voisi olla California Guitar Trion tulkinta nimeltään "Symphony no.9", joka löytyy heidän CD-levyltään "Rocks the West" (Pepa Paldo Music, 2000). Soittimina kappaleessa on kolme akustista kitaraa.

Mutta, kuulemasi kappale on todennäköisesti joku aivan muu. Allmusicin tietokannassa löytyy tiedot jopa 73 populaarista versiosta "Oodista ilolle": http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=17:1110042