Kuulimme kesällä radiosta laulun jossa tarinaa kerrottiin "Tsaikan taksista". Se oli kuulemma verraton kulkupeli vaikka ilmeisesti ei kovin hyvä…

Kysytty

Hei! Kuulimme kesällä radiosta laulun jossa tarinaa kerrottiin "Tsaikan taksista". Se oli kuulemma verraton kulkupeli vaikka ilmeisesti ei kovin hyvä käytännöllisesti ajateltuna. Motarilla saatiin jo kolmosta tms silmään ja takapenkiltä alettiin huutelemaan josko auto menisi vähän kovempaa, Tsaikka sanoi että "hiljaa tai saat kävellä" ja vastaukseksi tuli "Ei mulla niin kova kiirus ole". Olivat ilmeisesti Tampereelta Turkuun menossa, jos oikein muistan. Aina Tsaikan taksi valittiin menopeliksi. Muutakin hauskaa laulussa kertoiltiin.
Vaan miten löytäisin laulun taikka sanoituksen? En muista kuka oli kyseinen mieslaulaja ja jopa laulun kirjoitusasu on epäselvä.

Vastaus

Vastattu

Kappale lienee Mika ja Turkka Malin "Taksien taksi". Laulussa lähdetään matkaan Matin mustalla tsaikalla. Se on alun perin julkaistu veljesten Mää ja hiljanen Viljanen -albumilla vuonna 1985. Esityksen voi kuunnella YouTubelta tai Spotify-suoratoistopalvelusta.

https://www.youtube.com/watch?v=s6gG1lUwyqc