Kuulemani mukaan suomalaiset ammattiautoilijat eivät juurikaan enää tuolla muualla Euroopassa enää rekkoja kuskaile, eivät ainakaan yhtä laajassa mittakaavassa…

Kysytty

Kuulemani mukaan suomalaiset ammattiautoilijat eivät juurikaan enää tuolla muualla Euroopassa enää rekkoja kuskaile, eivät ainakaan yhtä laajassa mittakaavassa kuin ennen EU-jäsenyyttä, minkä myötä kilpailulle avautui monenlaisia kansainvälisiä ovia. Pitääkös tämä paikkansa?

Vastaus

Vastattu

Auto- ja kuljetusalan Työntekijäliitto AKT:llä ei ollut kysymykseesi tutkimustietoa. AKT:n kuorma-autoalan palkkasihteeri kuitenkin epäili kuulemasi pitävän paikkaansa, sillä suomalainen työ olisi yrityksille kalliimpaa.  Suomen Logistiikka ja Kuljetus SKAL ry:ltä asian voisi saada selville, mutta valitettavasti loma-aikaan en saanut yhteyttä keneenkään, jolla olisi asiasta varmaa tietoa. Asiaa kannattaa tiedustella SKAL ry:stä uudestaan syksyllä.

SKAL ry:n yhteystiedot https://www.skal.fi/fi/julkinen-sivusto/yhteystiedot