Kun varaamani kirja on noudettavissa, onko mahdollista, että joku toinen (tahallaan tai vahingossa) ottaa ja lainaa sen? Onko tätä mitenkään estetty?

Kysytty

Kun varaamani kirja on noudettavissa, onko mahdollista, että joku toinen (tahallaan tai vahingossa) ottaa ja lainaa sen? Onko tätä mitenkään estetty?

Vastaus

Vastattu

Kirja on mahdollista lainata vain sille kortille, jolle kirja on varattu. Mutta jos esim. perheenjäsen tulee tiskiin ja haluaa lainata kirjan eri perheenjäsenen kortille, hänen pitäisi näyttää ko. varausta koskeva saapumisilmoitus-viesti, jolloin varauksen lainaaminen onnistuu vain asiakaspalvelutiskillä.   Ei siis pitäisi olla mahdollista, että varaus joutuu vääriin käsiin.