Kun poikani oli pieni, niin äitini luki hänelle lastenkirjaa Outi-oravasta. En muista kirjan nimeä enkä löydä sitä millään hakusanalla. Pieni kirjanen, n 12 x…

Kysytty

Kun poikani oli pieni, niin äitini luki hänelle lastenkirjaa Outi-oravasta. En muista kirjan nimeä enkä löydä sitä millään hakusanalla. Pieni kirjanen, n 12 x 12 cm kokoinen, joka kertoo Outi-nimisestä oravasta. Löytyisikö kirjan nimi, jotta voisin etsiä sitä antikvariaateista tai kirjastoista?

Vastaus

Vastattu

Vuonna 1967 ilmestyi Kirja-liton kustantamana Robert Dalletin kirjoittama kirja Outi Orava. Alkuteoksen nimi on Pirouette l'ecureuil. Voit katsoa Dalletin kotisivuilta https://www.robert-dallet.com/en/books/childrens-books/ hänen tekemiään lastenkirjoja. Suomenkielisen kirjan kantta en ikävä kyllä löytänyt, mutta Dalletin kotisivuilta näet hänen piirustustyylinsä, josko se näyttäisi tutulta.

Lainattavissa tätä kirjaa ei ikävä kyllä enää ole. Jyväskylän yliopiston kirjaston vapaakappalekokoelmassa kirja on, joten sitä voi pyytää siellä lukusalissa luettavaksi.