Kun Oy Alkoholiliike Ab avasi myymälänsä 1932 niin missä osoitteessa sijaitsi puoti Rovaniemen kauppalassa? Löytyykö paikkatietoa myöhemmistä vaiheista?

Kysytty

Kun Oy Alkoholiliike Ab avasi myymälänsä 1932 niin missä osoitteessa sijaitsi puoti Rovaniemen kauppalassa?
Löytyykö paikkatietoa myöhemmistä vaiheista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oy. Alkoholiliike Ab. avattiin Rovaniemellä osoitteessa Maakuntakatu 26  (5.4.1932 avattiin klo 10 ja oli auki klo 15 saakka).

Seuraavaksi 1990-luvulta vuoteen 2001 Alko toimi Pienteollisuustalon yhteydessä osoitteessa Lapinkävijäntie 1 .

Vuodesta 2002 lähtien keskustan Alko on ollut osoitteessa Koskikatu 25.

Muut Rovaniemen Alkot:

Rovaniemi Eteläkeskus, Teollisuustie 2

Rovaniemi Saarenkylä, Pulkamontie 1

Rovaniemi Vierustie, Vierustie 5

Lappia koskien voi kysyä myös Lapin kulttuurilaitosten Lapponica-verkkotietopalvelun kautta osoitteessa: www.lapponica.net

1 ääntä

Kommentit

Eiköhän noin keskeisellä paikalla Maakuntakadulla sijainnut talo ollut tuhkana ja tiilikasana syksyn 1944 jälkeen. Oliko kauppala tosiaan vailla pitkäripaista myymälää syksyyn 1957 asti? Maalaiskunnissa ei kai myymälöitä saanut olla.

Tuo Alkon vastaaja on ihan hukassa noiden vuosien kanssa.