Kun keskustan kirjasto 10 oli vielä olemassa, oli mahdollista varata äänieristetty harjoitushuone soittamista varten. Miten lienee nykyään Oodissa? Olen…

Kysytty

Kun keskustan kirjasto 10 oli vielä olemassa, oli mahdollista varata äänieristetty harjoitushuone soittamista varten. Miten lienee nykyään Oodissa? Olen yrittänyt etsiä tietoja, mutten ihan pääse selvyyteen asiasta. Tarve olisi siis varattavalle huoneelle, jonne voi viedä oman soittimen ja soittaa hetki joko yksin tai kaverin kanssa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oodissa on vastaavia tiloja, ne löytyvät Varaamo-palvelun kautta, https://varaamo.hel.fi/search?date=2021-05-25&search=&unit=tprek%3A5134….

Myös tilojen varaaminen onnistuu Varaamossa, mutta tällä hetkellä koronarajoitustoimien vuoksi  kirjastojen tiloja ei voi varata, koska aukiolo on rajoitettu vain nopeaan asiointiin.

3 ääntä

Kommentit

Varaamon järjestelmä ei tunnista kyseistä tarvetta (soittoharjoittelu). Lähin Varaamon algoritmin tarjoama tarkoitusvaihtoehto lienee "kuvaa tai ääntä", tilan laitteista päätellen lähinnä kai digitaaliseen työskentelyyn. (Mitä muuten tarkoitetaan suomeksi, kun sanotaan, että käyttötarkoitus on kuvaa tai ääntä?) Soittoharjoitteluun tarvitaan vain äänieristys, mutta sellaista tarvetta algoritmi ei tunnista.