Kun Jyväskylässä tapahtui peruskoulu-uudistus vuonna 1973, mitä Jyväskylän Lyseon keskikoulun tilalle tuli?

Kysytty

Kun Jyväskylässä tapahtui peruskoulu-uudistus vuonna 1973, mitä Jyväskylän Lyseon keskikoulun tilalle tuli?

Vastaus

Vastattu

Hei! Vuonna 1973 syntyi Jyväskylän Lyseon yhteyteen peruskoulun yläaste. Koulu lakkautettiin jo vuonna 1976 ja viimeiset päättötodistukset jaettiin keväällä 1977.Lyseo jatkoi lukiona vuodesta 1977 alkaen. Tämä tieto on peräisin Jyväskylän kaupunginarkiston sähköisestä arkistosta. Arkiston nimi on Jyväskylän Lyseon peruskoulun yläaste.

Ystävällisin terveisin

Riitta Kärkkäinen

Kirjastonhoitaja

Vaajakosken aluekirjasto