Kumpi ilmaisu on suomen kielessä luonteva ja tyypillinen: Asia päätettiin ottaa pois. Asia päätettiin jättää pois. Onkoluontevaa vaihtoehtoista ilmaisulle…

Kysytty

Kumpi ilmaisu on suomen kielessä luonteva ja tyypillinen:

Asia päätettiin ottaa pois.
Asia päätettiin jättää pois.

Onkoluontevaa vaihtoehtoista ilmaisulle
Päätettiin jättää paikoilleen.

Vastaus

Vastattu

Jos jätetään paikoilleen,niin silloin on syytä olla kyse jostain konkreettisesta, kuten pöydästä, aidasta tai puusta.

Jos kyse jostain muusta,voi miettiä, sopisiko esim. Olla muuttamatta jotain tai säilyttää.

0 ääntä

Kommentit

Kertoisipa kysyjä enemmän asiayhteydestä!