Kuka runoilija, mikä runo: Rakas, olkaamme uskolliset toisillemme, sillä maailmassa, jossa elämme ei olekaan iloa...

Kysytty

Kuka runoilija, mikä runo:
Rakas, olkaamme uskolliset toisillemme, sillä maailmassa, jossa elämme ei olekaan iloa, ei rakkautta, ei valoa. Olemme täällä kuin pimeällä tasangolla.... ja tietämättömien armeijat tulevat. Yö on musta."
Käännös jostain?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on englantilaisen Matthew Arnoldin (1822 - 1888) runo Doverin rannikko (Dover Beach).  Lähettämäsi rivit ovat runon lopusta.

Runon voi lukea kokonaisuudessaan Aale Tynnin suomentamana teoksesta Tuhat laulujen vuotta (1957, 1974, ja 2004).

Tuhat laulujen vuotta : valikoima länsimaista lyriikkaa | Helmet-kirjastot | helmet.fi

Dover Beach | The Poetry Foundation