Kuka on suunnitellut Marimekon Kitaku-mallin?

Kysytty

Kuka on suunnitellut Marimekon Kitaku-mallin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Marimekon sivuilla olevasta Maripediasta, jossa voi tutustua eri kuoseihin, ei löytynyt mallia kyseisellä nimellä. Lähetin kysymyksesi Marimekon asiakaspalveluun, mutta valitettavasti heidänkään arkistoissaan ei ollut tietoa mallista.

Lisäys 27.7.2023: Marimekon asiakaspalvelu oli tutkinut arkistojaan tarkemmin ja tieto löytyi. Tässä vastaus: "Arkistojemme mukaan Kitaku on ollut Mika Piiraisen suunnitteleman mekon nimi, joka on kuulunut mallistoomme vuonna 2007."

Lähteet:

Marimekko.com. https://www.marimekko.com/fi_fi/