Kuka on sanonut "Jumala on hyvä kysymys, mutta huono vastaus"?

Kysytty

kuka on sanonut "Jumala on hyvä kysymys, mutta huono vastaus"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paavo Haavikko on tosiaankin lausunut näin:

"Siis, Jumala on Hyvä kysymys mutta huono / vastaus. / Älä kysy vastauksella. Älä vastaa kysymyksellä."

Säkeet päättävät runon, joka alkaa sanoilla: "Toinen käsipari, se joka sijaitsee siipien / kohdalla, /". Runo on Haavikon kokoelmasta Prosperon runot: 45 runoa (Art House, 2001).