Kuka on kirjoittanut ja mistä löytyy runo, jossa puhutaan lastista Bergeniin (tai astia Bergeniin)? Vuosikymmeniä vanha.

Kysytty

Kuka on kirjoittanut ja mistä löytyy
runo, jossa puhutaan lastista Bergeniin
(tai astia Bergeniin)? Vuosikymmeniä vanha.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollega Oulusta välitti tiedon, että kyseessä on nähtävästi Heikki Asunnan runo Viimeinen vahtivuoro, joka päättyy sanoihin "Astia Bergeniin!" Runo sisältyy ainakin kokoelmaan Mastolyhty.

0 ääntä

Kommentit

Tulkinta on ihan luonteva, sillä "astia" on eräs laivan slanginimistä (vrt. purkki).