Kuka oli viime sotien jälkeen ensimmäinen Suomen kenraaliksi tullut, joka ei ollut ollut noissa sodissa?

Kysytty

Kuka oli viime sotien jälkeen ensimmäinen Suomen kenraaliksi tullut, joka ei ollut ollut noissa sodissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos tarkoitat Suomen kenraalilla Puolustusvoimain komentajaa, niin vastaus on vuonna 1931 syntynyt amiraali Jan Klenberg. Puolustusvoimain komentajana hän toimi 1.3.1990 - 1.11.1994.

Puolustusvoimain komentajat - Historia ja perinteet (puolustusvoimat.fi)