Kuka 30-luvun kirjailija on luonut romaanin "Jossain on railo"?

Kysytty

Kuka 30-luvun kirjailija on luonut romaanin "Jossain on railo"?

Vastaus

Vastattu

Valentin Vaalan ohjaama elokuva Jossain on railo ei perustu romaaniin, vaan Hella Wuolijoelta tilattuun alkuperäistekstiin. Varsinaisen kuvauskäsikirjoituksen laati Vaala kuvaaja Eino Heinon kanssa.

Jossain on railo | Kansallinen audiovisuaalinen instituutti | Elonet (finna.fi)