Kuinka voisin lainata äänikirjoja Vaasan kaupunkikirjastosta, joita Espoossa ei ole?

Kysytty

Kuinka voisin lainata äänikirjoja Vaasan kaupunkikirjastosta, joita Espoossa ei ole?

Vastaus

Vastattu

Jos kyseessä on äänikirja joka on fyysisenä levynä Vaasan kaupunkikirjastossa niin sen voi mahdollisesti kaukolainata oman kirjaston kautta, jotta ne toimitetaan toisesta kirjastosta. Tämä on maksullinen palvelu. Lisätietoja löytyy ensisijaisesti oman kirjaston verkkosivulta, tässä tilanteessa Helmet-kirjastojen sivuilta - Kaukopalvelu | Helmet.

E-aineistoa ei sen sijaan voi kaukolainata joten sitä pääsevät vain lainaamaan tiettyjen kirjastojen asiakkaat. Tästä huolimatta monessa kirjastossa on mahdollista luoda itselle kirjastokortti vaikka ei asu tietyssä paikassa, mutta sen pitää tehdä paikan päällä jotta voi esittää kuvallisen henkilötodistuksen. E-aineiston lainaukseen liittyvään kysymykseen on vastattu aikaisemmin. Tarkempi vastaus kirjastokortin luomisesta tämmöisessä tilanteessa löytyy tästä linkistä - Voiko e-äänikirjoja lainata kaukolainana eri kirjastojen välillä? | Kysy kirjastonhoitajalta (kirjastot.fi)