Kuinka suuri on tänä vuonna kirjailijalle maksettava uusi kirjastokorvaus/lainaus vai eikö sitä tiedä kuin vasta vuoden lopussa kun tietää lainausten kok…

Kysytty

Kuinka suuri on tänä vuonna kirjailijalle maksettava uusi kirjastokorvaus/lainaus vai eikö sitä tiedä kuin vasta vuoden lopussa kun tietää lainausten kok.määrän?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tekijänoikeuslakiin on tosiaankin tullut muutos (muutos astunut voimaan 1.1.2007), jonka mukaan teoksen tekijällä on oikeus korvaukseen teostensa kappaleiden lainaamisesta. Korvaus maksetaan tekijöitä edustavien järjestön välityksellä. Lain uuden pykälän löydät täältä:

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2006/20061228