Kuinka saisin selvitettyä Suomen teollisuuskiinteistöiden (esim. teollisuustilat, hallit, tehdaskiinteistöt) omistajat ja heidän omistamiensa kiinteistöiden…

Kysytty

Kuinka saisin selvitettyä Suomen teollisuuskiinteistöiden (esim. teollisuustilat, hallit, tehdaskiinteistöt) omistajat ja heidän omistamiensa kiinteistöiden osoitteet?

Vastaus

Vastattu

Hei!

Kyselin asiaa Maanmittauslaitokselta ja sieltä vastattiin näin:

Maanmittauslaitos ylläpitää kiinteistörekisteriä, eli rekisteriä maapohjasta. Kiinteistörekisteristä ei siis ilmene rakennusten omistuksia. Rakennusten ja paikkojen osoitteet ovat myös eri asia kun "kiinteistön" osoite. Kiinteistön, eli maapohjan tunnisteena toimii kiinteistötunnus. Kunnat taas voivat kertoa enemmän rakennusten osoitteista.

Kuntien puoleen tai Väestörekisterikeskuksen puoleen tulisi siis kääntyä rakennusten omistustiedoissa. Alla linkki Väestörekisterin sivuille, jossa infoa rakennusten tiedoista.

https://vrk.fi/rakennustiedot

--
Ystävällisin terveisin,
Janina Liikanen
Asiakaspalvelu
Maanmittauslaitos

valtakunnallinen asiakaspalvelu: 029 530 1110,
asiakaspalvelu@maanmittauslaitos.fi
www.maanmittauslaitos.fi