Kuinka pitkiä mahtoivat rippileirit yleensä olla vuonna 1985?

Kysytty

Kuinka pitkiä mahtoivat rippileirit yleensä olla vuonna 1985?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Soitin tästä kysymyksestä ystävälleni, joka veti rippikoululeirejä työkseen vuodesta 1970 yli kolmekymmentä vuotta. Rippikoululeirin pituus riippui seurakunnasta. 1980-luvulla leirin pituus oli yleensä 10 päivää, mutta jossain seurakunnissa pituus oli 10 päivää. Tärkeintä oli saada tietty opetustuntimäärä täyteen. Jos tämä tuntimäärä ei tullut leirillä täyteen, sitä kerättiin myös kotoa käsin käymällä jumalanpalveluksissa tai muissa seurakunnan tilaisuuksissa.

  Seurakuntien taloudellisen tilanteen kiristyttyä leirit ovat nykyään yleensä viikon mittaisia.

4 ääntä

Kommentit

"1980-luvulla leirin pituus oli yleensä 10 päivää, mutta jossain seurakunnissa pituus oli 10 päivää"?

10 tai 10 peräkkäistä kalenteripäivää, vai kaksi viisipäiväistä viikon jaksoa?