Kuinka pitkä säde olisi piirrettävä Helsingin keskustasta, että sen sisälle mahtuisi puolet Suomen väkimäärästä?

Kysytty

Kuinka pitkä säde olisi piirrettävä Helsingin keskustasta, että sen sisälle mahtuisi puolet Suomen väkimäärästä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tilastokeskuksen asiantuntija ystävällisesti tarkisti asian. Vastaus on 156 kilometriä. Se kattaa eteläisimmän palan Tampereen väestöstä ja suurimman osan Turkua.

5 ääntä

Kommentit

Entä jos se piirrettäisiin paikasta, jossa Helsingin, Espoon ja Vantaan rajat kohtaavat?