Kuinka paljon maksaa varaus netin kautta? Haen tietoa päiväkirurgisesta hoidosta. Olen käynyt pääkirjastossa, mutta ei löytynyt muuta kuin 1 kirja. Haluan…

Kysytty

Kuinka paljon maksaa varaus netin kautta? Haen tietoa päiväkirurgisesta hoidosta. Olen käynyt pääkirjastossa, mutta ei löytynyt muuta kuin 1 kirja. Haluan Kirurgia 2001 tekijät: Ukkola- Ahonen- Alanko...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varaus Turun kaupunginkirjaston aineistoon maksaa netin kautta saman verran kuin muutenkin varattaessa, eli 80 senttiä nyt vuoden 2003 hinnaston mukaan.
Päiväkirurgisesta hoidosta kannattaa tietokannastamme hakea kirjoja asiasanalla kirurgia, tulokseksi saat parisenkymmentä viitettä. Niistä parhaiten tarvettasi vastannee Anna-Liisa Hautakankaan toimittama kirja Hoitotyö päiväkirurgisella osastolla josta uusin painos on tältä vuodelta.
Monilla sairaaloilla on laajoja sivustoja Internetissä, niiltä löytyy lähinnä potilaille suunnattua tietoa myös päiväkirurgiasta. Hyviä esimerkkejä ovat mm. Loimaan aluesairaalan sivut http://www.loimaanaluesairaala.fi/fi/1108/970/ ja Keski-Suomen keskussaíraalan sivut http://www.ksshp.fi/sairaalat_ja_yksikot/keskussairaala/kirurgia/Ajanva… . Lisää vastaavia sivuja löydät esim. käyttämällä Google-hakukonetta ja hakusanaa päviäkirurgia. Tilastotietoja päiväkirurgiasta saat Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus STAKESin sivuilta osoitteesta http://www.stakes.info/2/8/2,8,2.asp .
Kysymäsi kirjan (Kirurgia, WSOY 2001)toimittajat ovat Veikko Ukkola, Juhani Ahonen, Arto Alanko, Timo Lehtonen ja Sinikka Suominen.
Lisätietoja päiväkirurgisesta hoidosta voit etsiä myös alan erikoiskirjastoista, joita Turun alueella ovat Turun ammattikorkeakoulun Ruiskadun yksikön kirjasto osoitteessa Ruiskatu 8, puh. neuvontaan 010 5535 460 ja Turun yliopiston Hammaslääketieteen ja hoitotieteen kirjasto, Lemminkäisenkatu 2, puh. (02) 333 8323, sähköposti tlham@utu.fi.