Kuinka on mahdollista että varatessani toisesta kirjastosta kotikirjastooni aineiston siirto kestää viikon? Myös tilatessani oman kotikirjaston hyllyssä olevan…

Kysytty

Kuinka on mahdollista että varatessani toisesta kirjastosta kotikirjastooni aineiston siirto kestää viikon?

Myös tilatessani oman kotikirjaston hyllyssä olevan aineiston ja laitan hakupaikaksi tuon saman kotikirjaston aineiston saapuminen kestää tuon saman viikon. Kiertääkö aineisto tuolloinkin keskuskirjaston kautta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näin kirjaston uuden kellutus-järjestelmän tuntevat vastasivat:

Lajittelijalla on tällä hetkellä ruuhkaa jota puretaan, kellutuksen käyttöönotosta johtuen. Myös uudehkon keskuslajittelijan säätöjä optimoidaan vielä. Aineistojen kellutuksessa varaukset menevät keskuslajittelun kautta. Hyötynä tästä on, ettei varauksia enää tarvitse kirjastoissa käsitellä yksitellen vaan ne voidaan ottaa vastaan laatikoittain.

Lisäisin vielä, että mikäli samaan kirjastoon tehdyt varaukset pitäisi saada poimittua erikseen, myös asiakkaiden automaatilla palauttamat niteet, joissa varauksen noutopaikka on palautuskirjasto, pitäisi pystyä poimimaan muun kuorman seasta. Tämä tarkoittaisi erittäin suurta lisätyön määrää.