Kuinka Monte Criston kreivi kirjoitetaan? Olen nähnyt versioita mm. Monte-Cristo ja Monte-Kristo. Ja kirjoitetaanko kreivi isolla vai pienellä. Koskee Dumas'n…

Kysytty

Kuinka Monte Criston kreivi kirjoitetaan? Olen nähnyt versioita mm. Monte-Cristo ja Monte-Kristo. Ja kirjoitetaanko kreivi isolla vai pienellä. Koskee Dumas'n kirjaa siis.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Monte-Criston kreivi on Alexandre Dumas vanhemman teoksissa kirjoitettu ceellä (Le comte de Monte-Cristo). Samoin suomennoksissa, tosin jotkut käyttävät mieluummin koolla kirjoitettua muotoa.

Vakiintunut tapa on kuitenkin kirjoittaa nimi siinä muodossa kuin se on edellisen kappaleen alussa. Ja kuten tekstistä jo ilmenee kirjoitetaan kreivi pienellä alkukirjaimella.