Kuinka monta suuriin ikäluokkiin (1945-1950) kuuluvista on elossa vuonna 2030 (arvio)?

Kysytty

Kuinka monta suuriin ikäluokkiin (1945-1950) kuuluvista on elossa vuonna 2030 (arvio)?

Vastaus

Vastattu

Tilastokeskuksen väestöennusteen mukaan vuosina 19451950 syntyneitä eli 8085-vuotiaita vuonna 2030 olisi Suomen väestössä 314 463 henkilöä.

Tilastokeskus laatii noin kolmen vuoden välein väestöennusteen, jossa ennakoidaan myös väestön ikärakennetta. Ennusteen kotisivu on http://tilastokeskus.fi/til/vaenn/index.html ja sen tilastotaulukoihin pääset suoraan tästä linkistä: http://pxnet2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/StatFin/StatFin__vrm__vaenn/?tablelist=true

Vuonna 2018 laaditun ennusteen tiedot saat poimittua taulukosta 1. 001 -- Väestöennuste 2018: Väestö iän ja sukupuolen mukaan 2018 - 2070, Koko maa.

Tässä ohjeita, kuinka tietokantatauluista saa poimittua tietoja:

  • Klikkaa taulukkolistasta taulukon nimeä tai linkkiä ’Valitse osataulukko’.
  • Jos taulukossa on pudotusvalikko, voit valita siitä muita luokituksia, esim. eri alue- tai ikäryhmiä.
  • Kaikista punaisella tähdellä merkityistä tietolaatikoista on valittava ainakin yksi muuttuja. Yksittäisiä muuttujia laatikoista voi valita klikkaamalla niitä. Useampia muuttujia voi maalata hiirellä tai klikata niitä pitämällä control-näppäintä pohjassa. Kaikki muuttujat saa valittua laatikon yläreunassa olevasta sinisestä V-painikkeesta.
  • Kun halutut tiedot on valittu, paina  ’Jatka’ -näppäintä taulukon alta. Taulukko on valmis.
  • Valmiin taulukon yllä on kolme pudotusvalikkoa, joista keskimmäisestä löytyy tallennustoiminnot.