Kuinka monta painosta on Salla Simukan kirjasta Punainen kuin veri?

Kysytty

Kuinka monta painosta on Salla Simukan kirjasta Punainen kuin veri?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Salla Simukan Lumikki-trilogian ensimmäinen osa Punainen kuin veri ilmestyi ensimmäisen kerran Tammen kustantamana vuonna 2013. Pehmeäkantisena kirja ilmestyi Bon-pokkarisarjassa vuonna 2016 ja toinen pehmeäkantinen painos ilmestyi vuonna 2022. Kirja on ilmestynyt myös yhteisniteenä muiden trilogian osien kanssa vuonna 2016 (Punainen kuin veri ; Valkea kuin lumi ; Musta kuin eebenpuu). Kaikkien näiden painosten kustantaja on Tammi.

Se on ilmestynyt myös:

-e-kirjana, Tammi, 2013

-CD-äänikirjana, Tammi, BTJ Finland, 2014

-selkokirjana, kustantaja Avain, selkomukauttaja Hanna Männikkölahti, 2017

-Daisy-äänikirjana, Celia, 2019

Lisäksi kirja on käännetty useille kielille. Tiedot käännöksistä löytyvät Kansalliskirjaston Finna-hausta https://kansalliskirjasto.finna.fi/ ja Suomalaisen kirjallisuuden seuran käännöstietokannasta: FILI – Finnish Literature Exchange kirjoittamalla hakuruutuun teoksen suomenkielinen nimi.