Kuinka moni virolainen, latvialainen tai liettualainen on saanut Nobelin palkinnon?

Kysytty

Kuinka moni virolainen, latvialainen tai liettualainen on saanut Nobelin palkinnon?

Vastaus

Vastattu

Wikipedian sivu List of Nobel laureates by country - Wikipedia kertoo, että eestiläisiä Nobel-voittajia ei ole.

Latvialaisia on yksi. V. 1909 Nobelin kemianpalkinnon sai Riikassa syntynyt Wilhelm Ostwald.

Liettualaisia on myös yksi. Aaron Klug, joka sai Nobelin kemianpalkinnon v. 1982, oli syntyjään liettualainen, mutta perhe muutti pois Liettuasta hänen ollessaan 3-vuotias.